• Artists
  • Exhibitions
  • News
  • Contact

Sinta Werner

  • Works
  • Exhibitions
  • CV
  • Bibliography
Partments
Partments
Partments

Partments

2022, UV printing on acrylic glass rods, wood, 98 x 35 x 35 cm

Anticipation of the Moment

Anticipation of the Moment

2021, installation view at alexander levy

Anticipation of the Moment (Le Corbusier, Chandigarh)

Anticipation of the Moment (Le Corbusier, Chandigarh)

2021, book page, glass strips, 30,3 x 21,9 cm

Anticipation of the Moment (A. Aalto, Seinäjoki)

Anticipation of the Moment (A. Aalto, Seinäjoki)

2021, book page, glass strips, 14,5 x 29,5 cm

 Anticipation of the Moment (I. Woldering, Hannover)

Anticipation of the Moment (I. Woldering, Hannover)

2021, book page, glass strips, 22,6 x 17,2 cm

 Anticipation of the Moment (Neutelings Riedijk Architects, Rotterdam)

Anticipation of the Moment (Neutelings Riedijk Architects, Rotterdam)

2021, book page, glass strips, 19,1 x 18,5 cm

Erscheinen um zu verschwinden (Leipziger Straße)

Erscheinen um zu verschwinden (Leipziger Straße)

2021, archival pigment print, glass strips, 71,6 x 48,4 cm

Erscheinen um zu verschwinden (Leipziger Str. blau)

Erscheinen um zu verschwinden (Leipziger Str. blau)

2021, archival pigment print, glass strips, 71,7 x 48,7 cm

Erscheinen um zu verschwinden (Totalturm)

Erscheinen um zu verschwinden (Totalturm)

2021, archival pigment print, glass strips, 71,6 x 48,6 cm

Erscheinen um zu verschwinden (Hong Kong)

Erscheinen um zu verschwinden (Hong Kong)

2021, archival pigment print, glass strips, 49 x 71,8 cm

Anticipation of the Moment

Anticipation of the Moment

2021, installation view at alexander levy

Anticipation of the Moment

Anticipation of the Moment

2021, installation view at alexander levy

Passages Marginales (Bulgarische Botschaft)

Passages Marginales (Bulgarische Botschaft)

2020, archival pigment print with sanding marks, 126 x 86 cm

Passages Marginales (Mongolische Botschaft)

Passages Marginales (Mongolische Botschaft)

2020, archival pigment print with sanding marks, 126 x 86 cm

Passages Marginales (Nordkoreanische Botschaft)

Passages Marginales (Nordkoreanische Botschaft)

2020, archival pigment print with sanding marks, 126 x 86 cm

Inverse Element

Inverse Element

2019, chipboard, MDF, wood, plaster, paint, spots, installation view, Match Gallery / Galerija Vžigalica Ljubljana, Slovenia

Inverse Element

Inverse Element

2019, chipboard, MDF, wood, plaster, paint, spots, installation view, Match Gallery / Galerija Vžigalica Ljubljana, Slovenia

Inverse Element

Inverse Element

2019, chipboard, MDF, wood, plaster, paint, spots, installation view, Match Gallery / Galerija Vžigalica Ljubljana, Slovenia

Unflatten Image

Unflatten Image

2019, chipboard, paint, aluminium frame with LED-strips, installation view, Match Gallery / Galerija Vžigalica Ljubljana, Slovenia

Unflatten Image

Unflatten Image

2019, chipboard, paint, aluminium frame with LED-strips, installation view, Match Gallery / Galerija Vžigalica Ljubljana, Slovenia

Unflatten Image

Unflatten Image

2019, chipboard, paint, aluminium frame with LED-strips, installation view, Match Gallery / Galerija Vžigalica Ljubljana, Slovenia

Reverse Cut - A Matter of Degree II, III, IV

Reverse Cut - A Matter of Degree II, III, IV

2018, lambda prints on Duraclear, mounted behind glass, wood, variable dimensions, installation view alexander levy, Berlin Germany

Reverse Cut - A Matter of Degree I, VII

Reverse Cut - A Matter of Degree I, VII

2018, lambda prints on Duraclear, mounted behind glass, wood, variable dimensions, installation view alexander levy, Berlin Germany

Reverse Cut - A Matter of Degree VII

Reverse Cut - A Matter of Degree VII

2018, lambda print on Duraclear, mounted behind glass, wood, 76 x 99 x 14 cm

Reverse Cut - A Matter of Degree III

Reverse Cut - A Matter of Degree III

2018, lambda prints on Duraclear, mounted behind glass, wood, 113 x 76,5 x 20 cm

Reverse Cut - A Matter of Degree IV

Reverse Cut - A Matter of Degree IV

2018, lambda prints on Duraclear, mounted behind glass, wood, 113 x 75,5 x 13 cm

Reverse Cut - A Matter of Degree V

Reverse Cut - A Matter of Degree V

2018, lambda prints on Duraclear, mounted behind glass, wood, 113 x 74,5 x 13 cm

Die Überwindung des Hintergrunds I, II

Die Überwindung des Hintergrunds I, II

2018, Archival pigment prints, glass, wood, 111,5 x 75 x 7,5 cm and 118 x 75 x 7,5 cm

Die Überwindung des Hintergrunds I

Die Überwindung des Hintergrunds I

2018, Archival pigment print, glass, wood, 118 x 75 x 7,5 cm

Die Überwindung des Hintergrunds II

Die Überwindung des Hintergrunds II

2018, Archival pigment print, glass, wood, 111,5 x 75 x 7,5 cm

Korrektur der Gegenbewegung IV

Korrektur der Gegenbewegung IV

2018, photo collage from archival pigment print, 130 x 89 cm

Korrektur der Gegenbewegung IV, (Detail)

Korrektur der Gegenbewegung IV, (Detail)

2018, photo collage from archival pigment print, 130 x 89 cm

Korrektur der Gegenbewegung V

Korrektur der Gegenbewegung V

2018, photo collage from archival pigment print, 130 x 93 cm

Korrektur der Gegenbewegung V, (Detail)

Korrektur der Gegenbewegung V, (Detail)

2018, photo collage from archival pigment print, 130 x 93 cm

Korrektur der Gegenbewegung I

Korrektur der Gegenbewegung I

2015, photo collage from archival pigment print, 120 x 89 cm

K60

K60

2020, installation view

Dekodierung der reflektierten Oberflächlichkeit

Dekodierung der reflektierten Oberflächlichkeit

2014, Archival pigment print, wood, glass, aluminium, LED strips, 202 x 188 x 5 cm

Facetten einer Fassade
Facetten einer Fassade
Facetten einer Fassade
Facetten einer Fassade
Facetten einer Fassade

Facetten einer Fassade

2018, installation view Marta Herford, Germany

Spaltungsirresein

Spaltungsirresein

2018, photo collages from archival pigment prints, each 40 x 59 cm

Spaltungsirresein XI

Spaltungsirresein XI

2018, photo collage from archival pigment prints, 40 x 59 cm

Spaltungsirresein IX

Spaltungsirresein IX

2018, photo collage from archival pigment prints, 40 x 59 cm

Spaltungsirresein X

Spaltungsirresein X

2018, photo collage from archival pigment prints, 59 x 40 cm

Spaltungsirresein

Spaltungsirresein

2018, photo collages from archival pigment prints, each 59 x 40 cm , installation view Marta Herford, Germany

Die Variable des Raums

Die Variable des Raums

2016, photo collages from archival pigment prints, each 69 x 100,5 cm, installation view alexander levy, Berlin, Germany

Die Variable des Raums II

Die Variable des Raums II

2016, photo collage from archival pigment prints, 69 x 100,5 cm

Die Variable des Raums VII

Die Variable des Raums VII

2016, photo collage from archival pigment prints, 69 x 100,5 cm

Die Variable des Raums I

Die Variable des Raums I

2016, photo collage from archival pigment prints, 69 x 100,5 cm

Die Variable des Raums V

Die Variable des Raums V

2016, photo collage from archival pigment prints, 69 x 100,5 cm

Die Variable des Raums

Die Variable des Raums

2016, photo collages from archival pigment prints, each 69 x 100,5 cm , installation view Marta Herford, Germany, 2018

Konstruktion im Augenblick

2016, acrylic paint, cardboard, LED stripes, 310 x 480 x 240 cm, installation view alexander levy, Berlin, Germany

Was war zu tun, fragte sich Zeus, legte seinen Bauch in Falten und verschwand darin

Was war zu tun, fragte sich Zeus, legte seinen Bauch in Falten und verschwand darin

2016, UV-print on alu-dibond, cut and twisted, 232 x 206 x 117 cm, installation view KUNSTWERK - Sammlung Klein, Eberdingen-Nussdorf, Germany, 2018 (Photo: Jochen Detscher)

Was war zu tun, fragte sich Zeus, legte seinen Bauch in Falten und verschwand darin

Was war zu tun, fragte sich Zeus, legte seinen Bauch in Falten und verschwand darin

2016, UV-print on alu-dibond, cut and twisted, 232 x 206 x 117 cm, installation view KUNSTWERK - Sammlung Klein, Eberdingen-Nussdorf, Germany, 2018 (Photo: Jochen Detscher)

Was war zu tun, fragte sich Zeus, legte seinen Bauch in Falten und verschwand darin

Was war zu tun, fragte sich Zeus, legte seinen Bauch in Falten und verschwand darin

2016, UV-print on alu-dibond, cut and twisted, 232 x 206 x 117 cm

Vanishing Lines III

Vanishing Lines III

2016, photogram, 78,5 x 55,5 cm

Vanishing Lines V

Vanishing Lines V

2017, photogram, 59 x 50 cm

Vanishing Lines VIII

Vanishing Lines VIII

2017, photogram, 51 x 42 cm

Vanishing Lines VI

Vanishing Lines VI

2017, photogram, 51 x 40 cm

Hang zur Selbstdarstellung
Hang zur Selbstdarstellung
Hang zur Selbstdarstellung

Hang zur Selbstdarstellung

2015, clothes horse, fine art print, installation view, Salon am Moritzplatz, Berlin, Germany

Der Cmyk-Farbraum

Der Cmyk-Farbraum

2015, public art at Meindlschule München, Germany

Der Cmyk-Farbraum

Der Cmyk-Farbraum

2015, public art at Meindlschule München, Germany

Dekodierung der reflektierten Oberflächlichkeit

Dekodierung der reflektierten Oberflächlichkeit

2014, epson ultra chrome HDR inkjet print, frame fragments, LED strips, 202 x 188 x 5 cm, installation view Fotogalerie Wien, Vienna, Austria, 2017

Dekodierung der reflektierten Oberflächlichkeit

Dekodierung der reflektierten Oberflächlichkeit

2014, epson ultra chrome HDR inkjet print, frame fragments, LED strips, 202 x 188 x 5 cm

Dekodierung der reflektierten Oberflächlichkeit

Dekodierung der reflektierten Oberflächlichkeit

2014, epson ultra chrome HDR inkjet print, frame fragments, LED strips, 202 x 188 x 5 cm

Stehende Welle

Stehende Welle

2013, print on tarpaulin, steel, 180 x 240 cm

Stehende Welle

Stehende Welle

2013, print on tarpaulin, steel, 180 x 240 cm

The Problem of Translation

The Problem of Translation

2012, Wood, chipboard, fabric, variable dimensions, installation view Marrakech Biennale, Théâtre Royal, Marrakech, Morocco

The Problem of Translation

The Problem of Translation

2012, wood, chipboard, fabric, variable dimensions, installation view Marrakech Biennale, Théâtre Royal, Marrakech, Morocco

The Problem of Translation

The Problem of Translation

2012, wood, chipboard, fabric, variable dimensions, installation view Marrakech Biennale, Théâtre Royal, Marrakech, Morocco

The Problem of Translation

The Problem of Translation

2012, wood, chipboard, fabric, variable dimensions, installation view Marrakech Biennale, Théâtre Royal, Marrakech, Morocco

Imperial Measurements

Imperial Measurements

2010, MDF, wood, chipboard, styrodur, perspex, aluminium, paint, variable dimensions

Imperial Measurements

Imperial Measurements

2010, MDF, wood, chipboard, styrodur, perspex, aluminium, paint, variable dimensions

Imperial Measurements

Imperial Measurements

2010, MDF, wood, chipboard, styrodur, perspex, aluminium, paint, variable dimensions

Imperial Measurements

Imperial Measurements

2010, MDF, wood, chipboard, styrodur, perspex, aluminium, paint, variable dimensions

Double Reduction
Double Reduction
Double Reduction
Double Reduction
Double Reduction

Double Reduction

2010, large formate slides, glass, mirror, 20 x 25 slides each cm

Mise en Cadre

Mise en Cadre

2010, analog black and white prints, installation view KUNSTWERK - Sammlung Klein, Eberdingen-Nussdorf, Germany, 2018 (Photo: Jochen Detscher)

Mise en Cadre I

Mise en Cadre I

2010, analog black and white print, 60 x 50 cm

Mise en Cadre II

Mise en Cadre II

2010, analog black and white print, 60 x 50 cm

Mise en Cadre VIII

Mise en Cadre VIII

2010, analog black and white print, 50 x 60 cm